8 Mayıs 2011 Pazar

10. Mini anket sonuçlandı!


Herkese merhaba,

Anketler aldı başını gidiyor. 10. bitmiş bile. Ben hala çok keyif alıyorum bu durumdan. Sizlerden soru geldikçe, daha da çok seviniyorum. Bu soru Photographis'tendi, anket konusunda gittikçe ustalaşan kendisine teşekkür ediyorum. Her ne kadar hedefimiz olan 60 katılımıcıyı 3 kişi ile kaçırmış olsak da, 57 rekorumuzu kırmaya yetti de arttı bile. Şimdi sorumuzu hatırlayalım:

Kitap yazsanız birine ithaf eder misiniz?


Ankete 57 kişi katılmış
43 kişi elbette ithaf ederdim, ayrıca memleketteki amcamlara da buradan selam söylemek istiyorum demiş
14 kişi ise ben kendi kendimi var ettim, ithaf da neyin nesi demiş

Kızmayın, alınmayın. Eğleniyoruz şunun şurasında...

Ben "evet" şıkkını işaretleyenlerdendim. Nedeni de çok basit, benim için özel olan insanları mutlu etmeyi seviyorum. Kime ithaf ederdim? Büyük olasılıkla bana kitap okumayı sevdiren ve çocukluğum boyunca bana bakan anneanneme ithaf ederdim. Sonra o kitap tüm ailede elden ele dolaşır en son da ithaf ettiğimi belirttiğim sayfa açık duracak şekilde, anneannemin çeyizlik kristallerinin durduğu büfede yerini alırdı.

Birine ithaf etmenin altında başka bir sebep de yoktur herhalde, yazarın gönül borcunu ödemek istemesinden başka. Son zamanlarda okuduklarımı geçiriyorum da aklımdan, çoğu ailesinden birilerine ithaf etmişti. Çok nadir evcil hayvanlara ithaf edilen kitaplar okuduğumu da hatırlıyorum. Her neyse...

Belki de günün birinde bir kitap yazmak size yarın Ay'a gitmek kadar uzak bir fikir. Ama yine de yazsam kime ithaf ederim diye düşünmek güzel. Neden güzel? Çünkü sevdiklerinizi aklınızdan geçirmek dahi yüzünüzü güldürür. Onların yüzünü güldürmek için kitap yazmayı dahi düşünebilirsiniz. Öyle değil mi?

Sevgiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder