3 Mayıs 2011 Salı

Yaratıcı Yazma Çalışmaları - detaylar!


Dünden beri anladım ki, böyle bir şey yapmak isteyen çok insan varmış. Ne hoş (: Hatta kül tablası örneği üzerinden bir şeyler yazıp yollayanlar bile oldu! Çok da keyifliydi okumak. Onlara ayrıca teşekkürler. Gelelim detaylara. Her ne kadar en erken önümüzdeki hafta başlayabileceğimizi düşünsem de, biraz daha netleştirebiliriz sanırım. Hem önümüzdeki haftaya kadar belki daha fazla kişi duyar ve katılır.

* Konuları 1 ya da 2 haftada bir duyurmayı planlıyorum. Her hafta bence biraz yorucu olabilir o nedenle ben 2 haftada bir yapalım derim. Ne sıklıkla konu duyurulsun hakkında bir anket yapalım biz en iyisi?

* Hem buradan hem Twitterdan hem de Tumblr'dan duyuruyor olacağım.

* İster her konuya, ister kendi seçtiğiniz konular üzerine yazabilirsiniz. Ya hep ya hiç gibi bir kuralımız yok.

* Yazdıklarınızı kendinize saklayabilirsiniz. Bana yollayabilirsiniz, ben okumaktan keyif alırım. İsterseniz kendi bloglarınızda yayınlarsınız. İsterseniz her konu için en beğenileni seçeriz ama bu kısım biraz karışık. Bu konuda önerilerinizi bekliyorum.

* Açıkçası bunu hepimiz eğlenelim, yazmanın keyfine varalım diye yapmak istiyorum. Bu nedenle birinci seçmek elbette bizi motive eder ama bunu ben yapmak istemiyorum. Otorite kesinlikle değilim (: Fakat bir şekilde seçtiklerimizi blogumda seve seve yayınlarım.

* Öykülerin belirli uzunlukları olmayacak. Aslında bu işin püf noktası zaman. Benim konu ile belirteceğim zaman limitine uyarsak hem ortaya upuzun destanlar çıkmaz hem de keyifle birbirimizinkini okumaya fırsat buluruz. İşin güzel yanı, eğer güzel bir şeyler yazıyor gibi hissederseniz, bunu istediğiniz gibi uzatırsınız, boş zamanlarınızda üzerinde oynayabileceğiniz bir metniniz olur. Ama bana orijinali, yani zamanın limitli olduğu halini göndermek şartıyla.

* Bu tür çalışmalar genelde düz yazı çalışmaları olarak biliniyor. Elbette şiir, karşılıklı konuşma vs. kapımız her zaman açık!

* Teslim tarihi gibi bir şey olmasın bence. Ama seçim yapacaksak aralarından o zaman gerekli. Fakat benim okumam için yollamak isterseniz, istediğiniz zaman istediğiniz konu için yazınızı yollayabilirsiniz.

* Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Sizin aklınıza gelen başka bir şey varsa, bekliyorum.

Sevgiler.

not: kitap yazılarım elbette devam edecek (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder