29 Temmuz 2011 Cuma

15. Mini anket sonuçlandı!


Herkese merhaba,

Nasılsınız? Ben iyiyim aslında ama uyku problemi çekiyorum. Zaten normalden az uykuyla yaşayan biri olmama rağmen artık herkesinki gibi bir uyku düzenim olsun istiyorum. Çare olarak da Harry Potter serisine en baştan başladım. Geceleri bu biraz da olsa oyalıyor. Kim bilir belki bir kaç gün içinde Harry Potter üzerine bir şeyler yazarım. Çocukluk arkadaşları her zaman özleniyor.

Bir anketin daha sonuna gelmişiz fakat ben kendi işlerime o kadar dalmışım ki yazmayı unuttum. Bu arada gerçekten iyi kitaplar geçti elime önümüzdeki hafta epey kitap yazısı okuyacaksınız. Gelelim ankete...

"Yeni aldığınız kitabın arkasındaki fiyat etiketini hemen çıkartır mısınız?"

Ankete  -bu yaz sıcağına rağmen- 43 kişi katılmış,gerçekten sevindirici!
26 kişi evet demiş
17 kişi de hayır

Sanırım bazen seçeneğini de eklemeliydim çünkü benim de bu konuda hep şöyle yaparım diyebileceğim bir alışkanlığım yok. 

Para lafının, fiyatların, markaların adının geçmesi ayıp karşılanır bizde. Bir şey aldın mı fiyatını söylemek çok hoş değildir. Sizi de böyle yetiştirmiştir büyük olasılıkla aileleriniz. Bu nedenle ben daha küçükken, yeni bir kitap aldım mı ilk iş etiketini çıkarırdım. Bazen kolay çıkmazdı o zaman resmen kazırdım. Aslında yine öyle yapıyorum sanırım, o etiket beni rahatsız eder. Bir de artık kitap fiyatlarının gereğinden fazla yüksek olduğunu hesaba katarsak...

Bazı etiketlerin tutkalı öyle çok güçlü değil, ya da kağıt için özel olanlardan. Bunlar kitap kapağına zarar vermeden kolaylıkla çıkıyor. Bazıları da var ki kartonu bile söküp atabiliyor. Bazı yayınevleri ki benim şimdi ilk aklıma Can geliyor, kitapların kapağına basıyor fiyatı. Onun için yapılabilecek bir şey yok.

Mesela ben şimdi evdeki annemin, babamin eski kitaplarına bakıyorum ve kitapların arkasında çıkarmayı unuttukları fiyat etiketlerini görüyorum. Aslında son derece nostaljik bol sıfırlar, kuruşlar...

Belki ben de etiket çıkarma konusunda bu kadar katı olmamalıyım.

Yeni ankette görüşmek üzere. 

2 yorum:

  1. Ben etiketi çıkarma taraftarı değilim. Kitabın basıldığı tarihten izler taşıması, o dönemin geçerli para birimini hatırlatması, bununla beraber birkaç anıyı canlandırması hoşuma gidiyor.
    Nostaljik bence de. :)

    YanıtlaSil
  2. Haklısın Mor Kalemlik kesinlikle bunu düşüerek "hayır" demiştim ben de.. Babamın 2 kuruşa satın aldığı kitapları görüp gülümsemek her zaman keyifliydi..

    YanıtlaSil