28 Ağustos 2011 Pazar

18. Mini anket sonuçlandı!


Herkese merhaba,

Bir anket sonu değerlendirmesi ile karşınızdayım. Soru Photographis'indi. Teşekkürler, tekrar (:

Okuduğunuz kitapaların kapağını tasarlamak istediğiniz oluyor mu?

Ankete 31 kişi katılmış.
23 kişi evet demiş.
8 kişi de hayır.

Ben kesinlikle evet diyenlerdenim. Bunun sebebi de her ne kadar son senelerde özellikle çok başarılı kapak tasarımları görüyor olsam da, bazıları hala vasat denilebilecek türde. Aslında çizim yapıyor olsam da, tasarım konusunda çok da iddialı olduğumu söyleyemem. Bu nedenle işin kolayına kaçıp, tasarı işini üstüme almaktansa halihazırda var olan mükemmel kapaklara bakıp, hayran kalmak da bana yetiyor.

Oturduğunuz yerden güzel kitap kapakları görmek istiyorsanız, Tumblr'da “book cover” ya da “book”/”books” diye aratınca da karşınıza binbir çeşit kapak çıkıyor. Özellikle genç sanatçıların eserleri innaılmaz güzel.

Ve işte o site. Benim sürekli içinde kaybolduğum. http://bookcoverarchive.com/ . Şimdilik bu site hakkında çok fazla şey yazmıyorum, başlı başına bir postu hak ediyor! Siz de sitede dolaşıp, kapak tasarımlarına bakabilirsiniz. Kesin çok beğendikleriniz çıkacaktır.

Bir de bu blog var, http://blog.bookcoverarchive.com/ , kitaplara adanmış son derece keyifli bir yer. Bakmanızı öneririm.

Kişisel tercihlerime gelirsek kitap kapakları konusunda, çok aşırı renkli kapaklardan hoşlanmıyorum sanırım. Hani özellikle “beni al!” diye bağıranlardan. Klasik çizgiler iyidir bana kalırsa. Klasik kalıp yaratıcılığı ortaya koymak değil mi zaten zor olan?


Bu arada kutlayanlara “İyi bayramlar!”, kutlamayanlara da “İyi haftalar!”

2 yorum:

  1. 30 Ağustos Zafer ve Şeker bayramınızı kutluyorum..sağlık ve güzelliklerle geçsin

    YanıtlaSil