30 Mayıs 2012 Çarşamba

Finaller ve mutsuzluk.

Final dönemleri her zaman sıkıntılıdır benim için. Dört senelik lisans eğitimim boyunca hep çok çalıştım. Şimdi geriye bakınca anlıyorum ki çalışmaktan başka pek de fazla şey yapmamışım. Asıl çalışmam gereken yüksek lisansta bu kadar rahat olmamın sebebi o çok çalışmanın getirdiği sıkkınlık bile olabilir. İşte o dört yıl boyunca benden de çalışkan bir erkek arkadaşım vardı ve final dönemleri genelde kütüphanede çalışarak geçerdi. Buna alışmıştım. Yorulurdum, kavga ederdik ama bir şekilde de hallolurdu her şey. Şimdi çok farklı yüksek lisansta. Öncelikle artık sınav falan yok. Üzerinde sürekli çalışman gereken, teslim saatine göre bin kere üzerinden geçebileceğin ve hiçbir zaman tam istediğin gibi yazamadığın essayler (makaleler) var. Sınav olsa, konu belli, kitap belli, açar çalışırsın. Essay yazmak ise tamamen farklı, çok daha yorucu ve sıkıcı yer yer. 

11 Haziran son essayimin teslim tarihi. O Pazartesi’ye kadar yazmam gereken 4 essay var, toplamda 100 sayfa civarı yapıyor. İkisi kolay, ikisi zor. En zor en sona kaldı. Sona kalan dona kalır. Bir de tüm bu işlerin bitmesinden sonra yeni eve taşınma işleri başlayacak. Onun heyecanı ve telaşına da o son essay güme gider diye tahmin ediyorum. Her neyse. 

Şunu fark ettim ki, final dönemlerinin iyi geçmesi diye bir şey yok. Çalışmalarınız iyi gitse, aşk hayatınız haftalardır belki de aylardır o anı beklemişçesine gümbürdemeye başlıyor. Aşk hayatınız da iyi gitti diyelim, bu sefer de ya bir hastalık çıkıyor ya da pms. Ben çok mutsuzum işte bu yüzden. Bir an önce her şey bitsin de uyuyayım istiyorum. Bilmiyorum belki de sorunun temelinde benim erkek arkadaşımla olan uyumsuzluğum yatıyor. Dünyanın en sorumsuz adamı. Zeki ama çalışmıyor. Aramız da bir süredir mükemmel değil. Görüşemiyoruz da. Falan filan. Tatsızız yani kısacası. 

En fenası da tüm bu sıkıntılar arasında insanın kendini sorgulamaya başlaması sanırım. Çünkü bu işin pek sonu yok. Bir başladın mı buna, yarım saat önce içtiğin kahveden tut da ilkokuldaki en yakın arkadaş seçimine kadar her şeyi sorgulayabilirsin. 

11 Haziran gelsin.

2 yorum:

  1. Hangi okulda yüksek lisans yapıyordun diye sorsam.Seneye mezun olacağım için telaş sardı beni de.

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten normal sınava çalışmak artık daha kolay geliyor yazman gereken onca şey olunca. Bir de sınav bitiyor, yazmak bitmiyor..

    YanıtlaSil