1 Temmuz 2012 Pazar

Haydi Kızlar Projeye: 50 Classic Girl Novels

Euphoric sanal alemde (bu lafı da bir türlü sevemedim) kendime nedenli ve nedensizce en yakın bulduğum kişilerden biri. Nedenli çünkü, blogunu okuyorum, benzer şeylerden en önemlisi de ikimiz de okumaktan hoşlanıyoruz. Nedensiz, çünkü sadece blogunu takip edip sevmekten biraz daha ötesi gibi, sanki uzun süredir tanıyormuşum gibi. Methiye kısmını geçelim, kısacası bence çok nonik bir insan ve blogu da çok sevimli. Ama ondan da sevimlisi kedisi Alice. Bugüne kadar gördüğüm en nonok kedilerden biri. Benim Ayı'm da nonok (kedimizin adı Ayı kaldı) ama daha küçük. Bakınız. 


Gelelim projeye, onun blogundan da okuyabilirsiniz, ancak ben bir daha özetleyeyim. Şöyle ki, Euphoric 50 Classic Girl Novels diye bir şema/liste bulmuş şuradan. Sonra bakmış ki içinde epey okumadığı var, ben kaç tanesini okudum söylemek bile istemiyorum. Girl novels'dan sınıfta kaldım. Her neyse, işte demiş ki, ben bunları okumaya başlayayım, bu esnada bana katılan olursa ne ala. Her ay bir kitap okunacak, proje 10 ay sürecek. Yani proje sonunda, listeden toplamda 10 kitap okunmuş olacak. Ama şöyle bir şey, listenin başından başlıyoruz. Yani bu ayın kitapları şunlar, ilk 5 kitap. İçinden istediğinizi seçebilirsiniz. Yani ilk ay 1-5, ikinci ay 6-10 diye gidilecek, sıradan.







Ne tesadüf, ben de bir süredir Bronte kardeşler, Flaubertler arasında dolanıyor, nereden başlayacağıma karar veremiyordum. Gördüm, hemen de atladım. Ben katılıyorum. Sizleri de beklerim. Bu ayın 5 kitabından ben hangisini seçeceğime karar veremedim. Sanırım birazdan gerçekleştireceğim Penguen gezisi sonrasında karar vermiş olacağım. Haber veririm elbette sizlere de. 

İşte o liste. Bakın bakalım siz ne kadarını okumuşsunuz, daha fazlasını okumak için ne kadar isteklisiniz. Katılım elbette serbest. Proje Euphoric'in, katılmak isteyenler ona mail atabilirler. Okudukça da bloglarda yazsak ne de güzel olur. 

Yaşasın Kız Romanları! (girl novels'ı kız romanları diye çevirmem de çok iyi oldu bence)

Euphoric'in bahsi geçen yazısı burada.
Euphoric'in mail adresi: funstuffandlovelythings@gmail.com 



1 yorum: