6 Eylül 2012 Perşembe

Son kitap alışverişim.


Bu aralar masallara merak saldım. Ülke seçiyorum, masallarını okuyorum. Masalları okuduktan sonra bir de üstüne farklı açılardan kaleme alınmış analizlere göz atıyorum. Çok ilginç. Tavsiye ederim. Grimm ile başlamak mantıklı olabilir. Çünkü bu masallar üzerine yapılmış çok fazla inceleme yazısı var. Böylelikle aşina olduğunuz masalların nasıl ele alındıklarını görmek başlangıç için iyi olabilir. 

Bugün iki kitap aldım eve dönerken. İkisi de Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları'ndan. Biri daha önce ismini duymadığım Vladimir Propp'un yazdığı, Masalın Biçimbilimi. Kitabın arka kapak yazısı şöyle başlıyor: "Bu kitap halkbilim, etnoloj, ve anlatı çözümleme alanlarındaki iki önemli bilimadamının üç ayrı çalışmasını bir araya getiriyor... Elinizdeki kitap, gerek masal üstüne araştırma yapmak isteyenlere gerekse her türlü anlatıyı çözümleyici bir yaklaşımla ele almak isteyenlere sesleniyor." Bahsi geçen ili bilimadamı Vladimir Propp ve E.M. Meletinski. Çok merak ediyorum neler var içinde. Çözümleyici bir yaklaşıma değinmeleri yakaladı beni sanırım. Bir de kapağa bayıldım.

İkinci kitap ise George Steiner'ın Mavi Sakal'ın Şatosu'nda. Bu yazarı önceden de tanıyorum, edebiyat eleştirisi ve karşılaştırmalı edebiyat çalışmalarından. Arka kapakta New Society ve New Yorker'ın kitap hakkındaki yorumlarına yer verilmiş. Epey iyi şeyler yazmışlar. Yazar birçok konuya değiniyor bu kitabında: yazın, kültür, tarih, ruhbilim... İş Bankası yayınları bu kapak tasarımını birkaç kitaba daha uygulamış ama ben hiç sevmedim maalesef.

Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları epey ilginç kitaplar yayınlıyorlar. Takip etmek lazım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder