11 Ağustos 2013 Pazar

Güneş, deniz, kum ve GRE hazırlıkları


23 yaşında tekrar çember, daire ve türlü türlü matematikli şey
 
Yapılacak işler bitmiyor, bitemiyor.
Tam tatil yapacağım derken şimdi de GRE ile uğraşıyorum. GRE nedir?
Graduate Record Examination’ın kısaltması, GRE, bir sınav, sınav dili İngilizce, Amerika’da yüksek lisans başvurularının olmazsa olmazı. 3 bölümden oluşuyor: matematik, okuma-anlama ve yazma. Matematik bizim üniversite giriş sınavının en kolay matematik soruları kıvamında, lise 1’in ilk konuları dersem anlarsınız. İnsanları delirtense ikinci kısım. Her ne kadar 2011’de sınavın yapısında büyük değişikliğe gidilmiş olsa da herkes hala en çok ikinci bölümde zorlanıyor. Değişiklikten önce yüzlerce kelimeden oluşan kelime listeleri vardı, bunları ezberliyordunuz. Eş anlamlılar, zıt anlamlılar önemliydi. Kelimeler de öyle tahminle, sezgiyle, kafadan sallamayla tahmin edilebilecek kelimeler değillerdi, türlü türlü terim vardı. Anadilleri İngilizce olanlar dahi zorlanıyordu bu kısımda. Tüm bu eleştiriler göz önüne alınmış olacak ki, dediğim gibi sınavın içeriği epey değişti, kelimelerin yerini okuma parçaları ve cümle tamamlamalar aldı ancak eskisi kadar olmasa da hala kelime çalışmak gerekiyor hazırlık aşamasında. Son bölüme gelecek olursak, burada 2 ayrı yazı yazmanız bekleniyor, konuyu GRE veriyor. Birinde kendi görüşlerinizi ekliyorsunuz, diğerinde sadece var olanı analiz ediyorsunuz.
Aslında ben bu sınava 3 sene önce girmiştim, sınav sonuçları 5 sene süreyle geçerli bu arada, matematikte hepsini doğru yapmıştım (çoğunluk matematikte çok iyi sonuçlar alıyor zaten), kelimelerde yani ikinci bölümde 300/800 gibi rezalet bir sonuç elde edip bir de üstüne yazma kısmında 3/6 tutturmuştum. Sınav hakkında neredeyse hiçbir şey bilmemem, yorgun girmem ve genel olarak İngilizce seviyemin şu ana göre daha düşük olması bu feci sonuçların sebebiydi sanırım. Ancak bu sefer riske atma şansım yok, Aralık’ta doktora başvuruları var ve ben 19 Eylül’de gireceğim bu sınavdan iyi bir şeyler almalıyım.
Elimde 3 sene önceki denememden kalma bir kitap var, matematik kısmından başladım. İnternet GRE çalışma konusunda epey yardımcı olacak gibi. Bir de ipad’e birkaç application yükledim, onlar da kelime ezberleme kısmında işimi kolaylaştırabilir.
GRE’ye çalışma konusunda önerilere fazlasıyla açığım, şans dileklerini de kabul ediyorum (:

2 yorum:

  1. Çok ilginç bir sınav bu. Hopf. Ben de İngilizce'mi geliştirsem, ah bir geliştirebilsem *.*

    YanıtlaSil
  2. Bol şans! Ben resimde radius falan görünce bir titreme geçirdim gerçi; çok kötüdür matematiğim. GRE'ye girmedim ama SAT'ye girmiştim üniversite için, o sınav da böyleydi. Şimdi nasıldır bilmiyorum ama bayağı bir kelime (ki bir daha asla kullanmayacağım cinsten kelimeler) ezberlemiştim. Bir paragraf verip, boşluğa en uygun kelimeyi koy diyorlardı.

    YanıtlaSil