4 Ocak 2014 Cumartesi

St. James's Park ve Sincaplar


Geçenlerde bu yeşilliğin ortasına düştü yolum. Yanımda fotoğraf makinem yoktu, bu nedenle cep telefonuyla çekilmiş fotoğraflar gösterebiliyorum sadece size. Görüntü kalitesi pek de şahane olmayan bu fotoğraflar bile mekanın güzelliğine gölge düşüremez bence.

Her ne kadar bahçe düzenlemesi, peyzaj gibi konular epey ilgimi çekse de pek bilgim yok. Yine de artık Londra'daki her parkın farklı bir düzeni, hatta karakteri olduğunu anlayabiliyorum. St. James's Park, Londra'da bulunan 8 büyük park arasında en eskisi. Her sene 5.5 milyon kişi bu parkta dolaşıyor. Elbette Avrupa'nın en popüler parkları arasında.



Bu yer benim gezip gördüğüm ve en sevdiğim parklardan biri oldu. Düzenlemesi biraz dağınık, bu nedenle daha doğal. En üstteki fotoğrafta da gördüğünüz üzere içerisinde minik minik göletler bile var. Bu göletlerden birinin üstüne kurulmuş köprüden görülen London Eye ise manzarayı mükemmel kılıyor.

Parkta çoğunlukla pek yaşlı çınar ağaçları var. Gövdeleri o kadar kocaman ki, kökleri tüm Londra'nın altını dolanıyordur diye düşündüm ben. Sincaplar ise benim favorim oldu. O kadar evcilleşmişler ki, parkın ziyaretçilerinin peşini bırakmıyorlar, eğer ellerinde yiyecek varsa tabii. Bizim yanımızda verebileceğimiz herhangi bir şey olmadığından pek yüz vermediler. İnternette okuduğuma göre tilki de yaşıyormuş parkta ama biz denk gelmedik. Tahminen geceleri ortalarda dolanıyorlar. Parkın en ünlü ev sahipleri ise yeşil başlı ördekler. 



Bildiğiniz üzere Londra'da hava hep kapalı, yağmurlu. Hatta garip bir şekilde bulutlar sanki yer yüzüne daha yakın gibi, ya da bana öyle geliyor artık. Bahar geldiğinde bu parklar daha da güzel olacak tahminen, merakla bekliyorum!

15 yorum:

  1. Londra ne harika bir şehir. Orada yaşamak da harika olmalı haliyle

    YanıtlaSil
  2. anlatım gerçekten harika. Orada olmayı o kadar çok istedim ki gerçekten. Siz anlatınca orada olmayı çok daha fazla istedim. Gerçekten çok güzel paylaşım ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba, az önce geriye doğru okudum Londra günlerinizi. Son üç senedir oradaydık, yeni döndük Türkiye'ye. Türk tipi kahvaltılık vs satan yer henüz bulmadıysanız TFC (Turkish Food Centre) isimli süpermarket muhteşemdir. Biz Dalston şubesinin müdavimiydik. Duble Gemlik zeytininden tulum peynirine, katmerden Kurukahveci Mehmed Efendi kahvesine her türlü ürün var. İstanbul'daki Migros'a on basar :) . En güzel yanlarından biri da Ülker ürünleri satmaması. Yağmurlu Londra ellerinde bol şans.

    YanıtlaSil
  4. Normalde blog okumayı sevmem ama sizin blogunuzu bulduktan sonra bayıla bayıla okuyorum geç buldum o yüzden üzüldüm biraz :) SİZİ CANDAN TAKİP EDİYORUM :) lütfen yazmaya devam edin :)

    YanıtlaSil
  5. Fotoğrafa bakınca Londra olduğu anlaşılıyor hemen. Bu diyarların değişik bir ruhu var ve bana sonuna kadar hitap ediyor kesinlikle... :) Bayılıyorum... İzleyici butonuna basamadım? Bir sorun car sanırsam... Seni kahve yanına davet ediyorum. Kahveye beklerim :) Sorununu halleder halletmez da izleyici olmak üzere sendeyim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. çok uzun süredir yoksunuz okuyan kedi bekliyorum paylaşımlarınızı

    YanıtlaSil
  7. Benim bloguma bakmak isterseniz: https://birbalzamin.wordpress.com

    YanıtlaSil
  8. Geçen yıl bu zamanlar oradaydım.. kalbim o parklarda, sincaplarda, huzurda kaldı..

    YanıtlaSil
  9. It’s the best time to make some plans for the future and it is time to be happy. I’ve read this post and if I could I want to suggest you few interesting things or suggestions.You can write next articles referring to this article. I desire to read even more things about it..
    Restaurant Interior Designers in Chennai
    Turnkey Interiors in Chennai
    Corporate Office Interiors in Chennai

    YanıtlaSil
  10. Really, these quotes are the holistic approach towards mindfulness. In fact, all of your posts are. Proudly saying I’m getting fruitfulness out of it what you write and share. Thank you so much to both of you.
    Digital Marketing Company in Chennai

    YanıtlaSil
  11. bilmeni isterim ki hala buralarda senden bir mesaj bekliyorum

    YanıtlaSil


  12. Its a wonderful post and very helpful, thanks for all this information. You are including better information regarding this topic in an effective way.Thank you so much

    Personal Installment Loans
    Payday Cash Advance loan
    Title Car loan
    Cash Advance Loan

    YanıtlaSil
  13. Just read your website. Good one. I liked it. Keep going. you are a best writer your site is very useful and informative thanks for sharing!
    Web Design Company in Chennai

    YanıtlaSil